TRI OUDERKERK: NK Sprint / Finale Eredivisie belooft spektakel

In Nieuws

Triathlonliefhebbers kijken nu al massaal uit naar TRI OUDERKERK. Natuurlijk omdat die wedstrijd sowieso al een hele gave is, waar je in de open series zelf aan mee kunt doen, maar minstens zo erg omdat daar het NK Sprint en daarmee tegelijkertijd ook de finale van de Eredivisie plaatsvindt. En ja: dat soort races belooft altijd bijzonder veel spektakel.

Dat spektakel wordt geleverd door de beste atleten van Nederland, die traditiegetrouw op het NK Sprint en ook de Eredivisiefinale afkomen. Vorig jaar werd de wedstrijd bijvoorbeeld nog gewonnen door Marco van der Stel, één van de atleten die regelmatig wereldwijd te zien is bij triathlons op het hoogste niveau en zich dit jaar hoopt te kwalificeren voor de Olympische Spelen van 2020, en Sarissa de Vries, ook een zeer succesvol atlete die regelmatig op het hoogste treetje van het podium mag plaatsnemen, zowel bij kortere als langere afstanden.

Van der Stel bleef afgelopen jaar onder andere Youri Keulen en Thomas Cremers voor, terwijl De Vries afrekende met onder meer Jony Heerink en Lotte Wilms: allemaal zeer bekende triatleten.

Waar het NK Sprint vorig jaar nog in Rotterdam plaatsvond, zal dat op 31 augustus dus bij TRI OUDERKERK zijn. Twee rondes van 375 meter zwemmen, twee rondes van 10 kilometer fietsen en 4 rondes van 2.5 kilometer hardlopen: Dit compacte en snelle parcours is niet alleen voor de atleten leuk, maar zeker ook voor het publiek dat de wedstrijd daardoor uitstekend kan volgen. Toeschouwers missen eigenlijk niks van alle verwachte spanning.

Finale Eredivisie

Het NK Sprint valt dit jaar dus tegelijkertijd met de finale van de Eredivisie: een nationale triathloncompetitie op het hoogste niveau, waarbij er gedurende het seizoen vijf wedstrijden in teamverband worden afgewerkt – waarvan TRI OUDERKERK dus de vijfde en laatste is – en aan het eind middels een puntensysteem wordt bepaald welk team landskampioen wordt. Titelverdedigers zijn bij de mannen Squadra uit Eindhoven en bij de vrouwen Ferro Mosae uit Maastricht. Eerder dit seizoen gaven zij al aan er alles aan te doen om hun titels te prolongeren, maar dan moet er wel worden afgerekend met hele sterke concurrenten. De kans is dan ook groot dat de beslissing om het landskampioenschap pas in Ouderkerk valt. Spanning en sensatie gegarandeerd!