Groen licht voor TRI OUDERKERK 2020

In Nieuws

We begrijpen dat de gisteren aangekondigde overheidmaatregelen wat vragen hebben opgeroepen. De belangrijkste natuurlijk: Gaat TRI OUDERKERK door? Het antwoord daarop is simpel: Ja! We hebben groen licht van de burgemeester en veiligheidsregio om door te gaan.

Hieronder gaan we nog wel in op andere vragen die je kunt hebben:

• Zijn er aanpassingen bij TRI OUDERKERK vanwege de maatregelen?
    Ja. We staan geen toeschouwers en publiek toe, deelnemers wordt gevraagd alleen naar de wedstrijdlocatie te komen volgens het aangegeven tijdschema in de deelnemersinformatie en snel na de wedstrijd weer te vertrekken.
    Daarnaast stellen we voor alle starts een rolling start in, waarmee iedereen één-voor-één start in plaats van iedereen tegelijk in één grote groep. Deze startprocedure geldt niet voor de team-relayseries op zaterdag 3 oktober om 17:00uur en 17:05uur.
    Verder zijn de reguliere RIVM-maatregelen ook voor dit evenement van toepassing:
    • Houd altijd 1,5m afstand van een ander
    • Nies en kuch in je elleboog en niet in je handen
    • Was/desinfecteer regelmatig je handen
    • Blijf thuis bij klachten
    • Als deelnemer, houd je aan de aangegeven ‘flow’
  • Maar, hoe zit het met het beperken van niet-essentiële reizen naar de regio Amsterdam?
    Sportdeelname is hiervan uitgezonderd, het deelnemen aan een sportwedstrijd valt daarmee onder dezelfde noemer als een essentiële reis. Voor toeschouwers geldt dit niet, die moeten thuisblijven.
  • En de maximale groepsgrootte van 40 mensen buiten dan?
    Voor sportdeelname geldt deze beperking niet. In onze goedgekeurde en verleende vergunningsaanvraag hebben we aangegeven welke maatregelen we nemen om de anderhalf meter te waarborgen. Tijdens de sportbeoefening is afstand houden ook vrijgesteld als dat noodzakelijk is, dat is bij TRI OUDERKERK alleen van toepassing bij de startprocedure.
  • Kan ik me nog inschrijven?
    Ja, we hebben de inschrijfperiode met 24uur verlengd, de inschrijving voor TRI OUDERKERK sluit nu woensdag 30 september om 23:59uur.
  • Waar kan ik meer informatie vinden over de overheidsmaatregelen voor de sport?
    Op deze pagina van het Ministerie van Volksgezondheid en Welzijn